سوالات متدوال و کلی در مورد طعم دهنده ها و مرغ سوخاری❓

سوال1- پودرها برای چه نوع مصارفی میباشند❓
جواب:پودرها فقط برای مصارف صنعتی (رستورانها،فست فودها،هتلها )میباشند.وبرای مصرف خانگی نمیباشند.

❓سوال2-چطور میتوان مرغ کنتاکی را با این روش(kfc) پولکی کرد.

جواب:پولکی شدن مرغ سوخاری،استریپس،بال سوخاری، اول به کیفیت روکش کاور ، و بعد به مهارت آشپز سوخاری زن بستگی دارد.

❓سوال3-چه نوع مرغی مناسب کنتاکی میباشد.

جواب: بر اساس تجربه مرغ یخ زده بهتر از مرغ گرم میباشد زیرا مرغ یخ زده بعد از انجماد خونآبه ها را پس داده ، و بافت نرمتری برای مرینت شدن پیدا میکند،کمپانی کی اف سی به این روش عمل میکند.

❓4-چرا ته ساق مرغ بعد از پخت (دیده شدن استخوان) نازک تر میشود.

جواب:هنگام بردینگ شدن مرغ حتما انتهای ساق را یکبار در آب یخ و یا سس بتر قرار دهید اینکار مانع از سوختن و مانع دیده شدن استخوان ته ساق میشود.

❓5-چرا مرغها بعد از سوخاری شدن هم بوی ضحم میدهند. و چگونه میشود آنرا بر طرف نمود.

جواب: از بین رفتن بوی ضحم مرغ،شستن،فریز شدن و صد البته بسته به کیفیت🔥 پودرمرینت🔥 و نحوه مرینتور، شدن دارد. مرینتهای ما دارای کیفیت بالا برای از بردن بوی مرغ و ایجاد عطر ،طعم ، تردی در بافت گوشت میباشند.

❓سوال6- :چرا روکش بردینگ باید حتما شبها الک شود و آیا این مربوط به شوری و تلخی بعد از پخت روکش سوخاری شده میباشد.
👌جواب: حتما در آخر شب روکش بردینگ را در دستگاه بردینگ و در صورت نداشتن دستگاه با الک دستی، الک کنید، و درب آن را ببندید.شما در طول با روکش کار کرده اید و روکش زبر شده است و حتی 1 کیلو مانده که تمام شود آن را استفاده نکنید  و با روکش و آرد جدید مخلوط نکنید.

❓سوال 7:چرا مرغها داخل دستگاه نمیپزند

جواب :اصولا وزن مرغ کنتاکی باید مابین 1300 و 1500 کیلو گرم باشد در غیر این صورت مرغ در دستگاه با برنامه داده شده ( 14:30⏰) نمیپزد و مرغها پیشتر خام در داخل دستگاه سوخاری میشوند

❓سوال 8: چرا مرغها بعد از خارج شدن از دستگاه سیاه میشودند.؟

✔جواب:گرفتگی لولها و سرویس نشدن ،شسته نشدن اصولی دستگاه هنگام تعویض روغن ،بی کیفیت بودن پودر بردینگ(روکش) بیشترین موارد سیاه بودن مرغ سوخاری بعد از پخت هستند.

❓سوال 9:آیا با سرخ کن میتوان انواع منو سوخاری درست کرد؟

🔥جواب :بله اما بعد از سوخاری شدن مرغها بدلیل عدم بخار دستگاه خشک میشودند.

❓سوال 10:آیا کیفیت پودر بر نوع پخت و رنگ کنتاکی تاثیر دارد.؟

🔥جواب: از نشانه های  بی کیفیت بودن پودرها، سیاهی ،سبز ،و قهوه ای تیره بودن  رنگ مرغ ،بوی ضحم ،شل بودن پولکهای روکش ،و  عدم چسبندگی پولکها بعد از پخت از عوامل اصلی مربوط به پودرهای بی کیفیت  میباشد.

❓سوال 11: چرا  منو های سوخاری بعضی  از  فست فودها از جمله مرغها بوی ضحم داده و یا اغلب فاقد طعم هستند.؟

🔥جواب: فقط پودر با کیفیت در از بین بردن بوی ضحم و ایجاد عطر و طعم و بافت طلایی رو پوسته مرغ یا هر منوی دیگر سوخاری تاثیر دارد. و در کل اگر سوخاریتان فاقد طعم بود برای پخت آن پودر بی کیفیت استفاده شده و در مواردی بر اساس تجربه اصلا مرغ مرینت  نشده و حتی با آرد خالی روکش  میشود.

❓سوال12-روکش چیست: طعم دهنده ای با ترکیبی از ادویه جات و طعم دهنده ها برای ترکیب با آرد سفید نول(مناسب رستوران و فست فود) جهت طعم دار شدن انواع سوخاریها با دو طعم نرمال و اسپایسی  میباشدو نقش بسیار مهمی را در کیفیت پس از سوخاری شدن  بهعده دارد، و در بازار با نامهای مختلف مانند ، بردینگ، بامیکس،آرد داغ ، پریمیکس،کوتینگ ، عرضه میشود.کیفیت بالای روکش باعث چسبندگی و بافت نرم پولکها و طلایی شدن  مرغ سوخاری شده بعد از پخت میباشد

❓سوال 13-مرینت چیست :  ترکیبی از ادویه جات و طعم دهنده های خشک با طعم نرمال ،اسپایسی و …. که برای طعم دار کردن انواع گوشت مرغ، استیک و .. .. بکار میرود  مرینت گفته میشود. مرحله مرینت شدن گوشت عامل  100 درصدی  در تردی ،نرمی  و از بین رفتن بوی زهم در  بافت گوشت   است. در واقع طعم اصلی در کنتاکی را مرینت ایجاد میکند؟!! و روکش بردینگ وظیفه دیگری دارد که خیلی ها این امر را برعکس متوجه میشوند.

❓سوال 14- چگونه میتوانم ثبت سفارش نماییم

 

-جواب: ثبت سفارش در روزهای شنبه تا چهارشنبه(به غیر از تعطیلات رسمی) و از ساعت 11 صبح الی 15 -ارسال در همان  بوده و تماس در غیر از این ساعات با عدم پاسخگویی میباشد.

سوال 15-آیا فرمول سس ها برای استفاده همه یا برای فروش است

جواب: استفاده از پودر و فرمول سسها فقط مختص مشتریان دایمی و مشتریانی یست که از تمامی محصولات خریداری میکنند.و صرفا پودر سسها قابل فروش نیست.

سوال16-چه عاملی باعث شوری سوخاری میشود؟

-جواب: عدم توجه به وزن کشی پودرها (مرینت و روکش) /درست مرینت نکردن/و ترکیب نامیزان میکس آرد و روکش و مخلوط نشدن یکنواخت /الک نکردن روکش بعد از مصرف نیم روز یا روزانه /فیلتر نشدن روغن مایع دستگاه سوخاری و یا عدم تعویض آن/،۵ علت پایه ای و اساسی شوری مرغ سوخاری می‌باشند.

 

“سوال17-آیا مرینت و روکش باعث نپختن مرغ سوخاری می‌شود

جواب:خیر خام بودن گوشت و روی مرغ به حرارات و .تایم پخت بستگی دارد

سوال18-آیا روغن تازه ریخته شده در دستگاه تاثیری بر رنگ سوخاری ها دارد

جواب:بله بعلت تازه بودن روغن سوخاریها بعد از تایم یخت بیشتر به رنگ طلایی مایل به سفید و صورتی میشودند که این موضوع با جا افتادن روغن برطرف میشود

سوال 18- چه عواملی باعث سفت شدن سوخاری میشود

جواب:سفت شدن سوخاری ها بعد از پخت به دو علت مهم و ریشه ای بستگی دارد اول موقع آرد زدن دوبار در آب یخ زده شود و علت دمای دمای بالای حرارات  روغن ،این دوعامل اساسی باعث سفت شدن سوخاری بعد از پخت میشود

 

بروز رسانی شده سوالات  در 23 اوت 2023 توسط “مزه لذیذ”