یکی از مهمترین راه های موفقیت یک رستوران ، رفتار مشتری مدارانه پرسنل با مشتری است. اولین گام جهت داشتن پرسنل حرفه ای ، استخدام نیرو های ماهر و با تجربه است. شما ضمن استخدام پرسنل باید بتوانید توانایی های آن ها را ارزیابی کنید و پی ببرید که وجود این افراد در مجموعه ی شما چقدر می توانند مفید باشند. منظور از نیروی حرفه ای داشتن مهارت های فردی و اجتماعی است.استخدام یک شخص بی تجربه که مشتاق به یادگیری است ، پتانسیل زیادی دارد و از نظر معیارهای اخلاقی مورد تایید است بسیار مفیدتر از شخصی است که تجربه و سابقه ی کاری مرتبط دارد اما فاقد ارزش های اخلاقی و شخصیتی است . لذا شما باید در استخدام افراد معیارهای زیادی را ملاک قرار دهید . اولین گام در جهت مدیریت موفق رستورانتوجه به استخدام و آموزش پرسنل است کوتاهی در این امر موجب لطمه زدن به سلامت کاری و آینده ی رستوران شما خواهد شد .
معیار های استخدام پرسنل رستوران
: معیار های کاری
آگاهی از وظایف و قوانین کار با توجه به سمت انتخاب شده (سرآشپز ، آشپز ، کمک آشپز ، گارسن ، مسئول نظافت و … )
توانایی کار با تجهیزات رستوران برای پرسنل آشپزخانه
توانایی زمان بندی و تحویل به موقع وظیفه ی محول شده
توانایی برقراری ارتباط صمیمی و محترمانه با سایر همکارها
توانایی برقراری ارتباط صمیمی و محترمانه با مشتری به خصوص برای گارسن ها و پرسنل فروش
: معیارهای شخصیتی
دارای روحیه ی کار تیمی
دارای روحیه ی انتقاد پذیری
مشتاق به آموزش و یادگیری
مسئولیت پذیر و متعهد
داشتن ظاهری آراسته و مرتب
باهوش و سازگار
داشتن سلامت روحی ( نداشتن افسردگی و بیماری های روحی )
آموزش پرسنل رستوران
آموزش یکی از ارکان اصلی موفقیت در هر نوع فعالیتی محسوب می شود . جلسات آموزشی مکرر هرچند کوتاه با محتوای آموزشی خوب برای پرسنل رستوران ضروری است . لزوما نیاز نیست زمان خیلی زیادی بابت این آموزش بگذارید . اگر 2 بار در هفته قبل از شروع کار روزانه ، 1-2 ساعت زمان بگذارید کفایت می کند . در صورتی که پرسنل شما آموزش های لازم را ببینند و در مواقع ضروری نکات مهم به آن ها آموزش داده شود . گام موثری برای پیشرفت و موفقیت رستوران خواهد بود . لازم بذکر است آموزش فقط به زمان استخدام پرسنل و یا دوره های خاصی محدود نمی شود . بلکه شما باید همواره طی زمان های مشخصی ، جلسات آموزشی را برگزار کنید و نکات به روز و مهم را به پرسنل آموزش دهید و هم چنین نکات قبلی را که ممکن است به خاطر گذشت زمان به فراموشی سپرده شده است را یادآوری کنید . مباحث آموزشی می تواند راجع به اصول مشتری مداری ، نحوه کار با تجهیزات آشپزخانه صنعتی و نگهداری از آن ها ، تقویت نقاط قوت و …. باشد .
آموزش حس مسئولیت پذیری :
وقتی یک مشتری به رستوران شما قدم می گذارد ، میهمان تمامی پرسنل است و باید به گونه ای با او رفتار شود که حس مهمترین مشتری رستوران به او القاء شود . ایجاد حس مهم بودن برای مشتری از ارزش بالایی برخوردار است. بنابراین همه ی پرسنل باید تلاش خود را جهت ارائه بهترین سطح کیفی خدمات به مشتری داشته باشند . از اینرو باید به وظایف خود کاملا آشنا باشند و نسبت به انجام آن ها متعهد باشند . برای ایجاد یک فضای کاری با بهره وری بالا و صمیمی بهتر است پرسنل از وظایف سایر همکاران نیز آگاهی داشته باشند تا در صورت نیاز ، درخواست مشتری که به حیطه ی کاری خودشان مرتبط نیست را بتوانند انجام دهند . حمایت پرسنل از یکدیگر و انجام دادن همه ی مسئولیت ها با هم و در کنار هم منجر به رضایت و خشنودی مشتری می شود . شما بعنوان مدیر رستوران باید بتوانید احساس مسئولیت نسبت به مشتری و سایر همکاران را در پرسنل ایجاد کنید، به آن ها آموزش دهید و برای این موضوع ارزش قائل شوید . اگر شما به پرسنلتان بعنوان با ارزشمندترین عامل در رستوران توجه کنید باعث ایجاد حس مسئولیت پذیری و تبدیل آن ها به پرسنل وفادار رستورانخواهید شد .
مسئولیت پذیری – پرسنل رستوران
آموزش فروش :
قطعا فروش مهمترین مرحله ی هر کسب و کاری است . در رستوران نیز به همین منوال است با این تفاوت که کار فروش در رستوران فقط به عهده پرسنل فروش و یا صندوقداراها نیست . خوشامدگوها ، گارسون ها و پرسنلی که در فضای داخلی رستوران فعالیت می کنند هر کدام می توانند مخاطب مشتری قرار بگیرند و از آن ها در مورد بهترین غذا ، غذای روز و … سوال شود .پس همه ی کارکنان به نحوی می توانند در فروش تاثیر گذار باشند . از اینرو این پرسنل باید آشنایی کامل با پیش غذا ، غذا ، دسر ، نوشیدنی ها و …. داشته باشند و در این فعالیتی که می تواند به صورت گروهی انجام شود پاسخگوی نیاز مشتری .باشند .
“پایان”
ارائه شده در ۲۰۲۲ توسط مزه لذیذ
برچسبها:آشپزی با ادویه ها, از کجا بهبود دهنده پیتزا بخرم, استخدام سوخاری زن فست فود, استخدام مدیر رستوران+سرآشپز, پخش عمده پودر سوخاری مرینت نرمال اسپایسی, پودر پیتزا, پودرسوخاری, پودرمرغ سوخاری با طعم مزه لذیذ, ترکیب ادویه کی اف سی چیست, تهیه ادویه سوخاری با طعم مزه لذیذ, تهیه پیتزا ایتالیایی با پودر پیتزا مزه لذیذ, تهیه خمیر ایتالیایی و آمریکایی, تهیه سس مک دونالد, تهیه فیله سوخاری در منزل مزه لذیذ, خرید ادویه ماهی میگو+ چیکن با طعم شگفت انگیز مزه لذیذ, خرید بهبود دهنده خمیر پیتزا +آمریکایی ایتالیایی, خرید پودر آرومات, خرید پودر آرومات بصورت عمده و خرده, خرید پودر استیک تندلایزر+ادویه همیرگر, خرید پودر فلیمر استیک همبرگر, خرید دستگاه مرغ سوخاری هنی پنی+پودرمرینت, خرید روکش استریپس اسپایسی, خرید مرینت نرمال استریپس با قیمت عمده, رگولار نرمال+مرینت, طرز تهیه همبرگر دستی با ادویه همبرگر جادویی مزه لذیذ