مواد لازم سس خردل
آب سرد ۱ فنجان
پودر خردل خشک زرد ¾ فنجان
نمک دریایی ¾ قاشق چای خوری
زرد چوبه ½ قاشق چای خوری
پودر سیر ۱ قاشق چای خوری
پاپریکا ۱ قاشق چای خوری
سرکه سفید ½ فنجان

 

مرحله اول
طرز تهیه سس خردل آمریکایی رو با انتخاب یه قابلمه مناسب کوچک و ترجیحا شیشه‌ای شروع کنید و سپس آب سرد، خردل خشک، زردچوبه، نمک دریایی، پودر سیر، پاپریکا رو داخل قابلمه بریزید.

مرحله دوم
قابلمه حاوی مواد مخلوط رو ، روی حرارت متوسط و روبه پایین بزارید و به صورت مدام مواد رو هم بزنید تا هم کاملا یکدست بشن و هم اینکه، یه خمیر غلیظ و زرد رنگ به دست بیاد؛ این مرحله حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه طول میکشه و باید مدام هم بزنید.

نکته: به این نکته مهم توجه داشته باشید که برای درست کردن سس خردل، حتما هود رو روشن کنید و ترجیحا پنچره آشپزخانه رو هم باز بزارید.

مرحله سوم
روند آماده سازی سس خردل رو با اضافه کردن سرکه بعد از مدت زمان گفته شده ادامه بدید و به، هم زدن و پختن مواد ادامه بدید تا سس به قوام مورد نظر برسه.

مرحله چهارم
به قوام رسیدن سس خردل بعد از اضافه کردن سرکه، حدود ۷ تا ۱۵ دقیقه طول میکشه و با توجه به اینکه مواد رو هم میزنید، از سس بچشید و اکه به قوام مورد نظر رسیده و کاملا غلیظ شده بود، قابلمه رو از روی حرارت بردارید.

مرحله پنجم
در این مرحله اجازه بدید تا سس به دمای اتاق برسه و خنک بشه و سپس یه ظرف مناسب و دردار و استریل شده آماده کرده و با قاشق، سس رو داخل ظرف بریزید و با یه پارچه روی اون رو بپوشونید و تا ۳ ماه داخل یخچال نگه داری کنید.

نکته: سس خردل توی چند روز یا هفته‌های اول مزه به شدت تندی داره؛ اما به مرور زمان طعمش ملایم می‌شود و از تندیش کاسته میشود.

ارائه شده توسط سایت مزه لذیذ در ۱۶ بهمن ۱۵۰۲